donderdag 10 mei 2012

Zwemmen (in het strijkgoed)


Zwemmen is momenteel de enige sport die ik pijnloos kan doen. Niet zo gek natuurlijk, het soortelijk gewicht van mijn lichaam is in water veel beter te behappen, dan daarbuiten.

Samen met een sportmaatje heb ik vandaag weer de nodige banen getrokken. Heerlijk! Ik neem me steeds voor de baantjes te tellen, maar we hebben altijd zoveel te bespreken, dat ik, hoe dan ook, de tel krijt raak. Het doet er ook niet toe. Het belangrijkste is dat ik beweeg en dat ik er plezier in heb.

Waar ik altijd weer verbaasd over ben, is de zwaartekracht die, zodra mijn voeten weer vaste grond voelen, onmiddellijk zijn werk doet. Alles wat ik even 'kwijt' was in het water, zakt binnen drie seconden weer richting Zuiden. Mijn buikje, mijn borsten... Als een magneet word ik weer aan de grond genageld. En dan is het rennen geblazen, want ook mijn blaas - die ik voor het zwemmen netjes geleegd heb - geeft aan dat ze op springen staat en ook hier doet de zwaartekracht mij geen goed!

Het zwemmen zorgt dat mijn 'motor' goed loopt en ondanks mijn stevig ontbijtje vraagt mijn maag, op het moment dat ik thuis kom, toch echt om een boterham, waar ik overigens ook aan toe geef. Niets lekkerder dan een bruine boterham met kaas en lekkere beker kruidenthee.

Ik heb dan de neiging om lekker te blijven zitten... want ik weet wat mij te wachten staat ! Ik kan op dit moment namelijk zwemmen in het strijkgoed. Een zee aan strijkgoed.....Ik heb zo'n hekel aan strijken dat ik steeds weer smoesjes verzin om maar niet te hoeven strijken. Prioriteiten stellen heet dat en ik weet het zo te verzinnen dat wasgoed weg strijken niet mijn eerste prioriteit is.
Maar als hubbie (die eigenlijk nooit moppert) uit zichzelf gaat aangeven dat hij nieuwe kleding nodig heeft (en dus wil shoppen), dan is het goed mis! Dan wordt het ECHT tijd dat ik de strijkbout ter hand neem en aan de slag ga. Ooit geprobeerd om hubbie instructies te geven.. en heus op menig ander gebied was ik succesvol... Maar strijken...
Ik ben niet de enige die daar ECHT een hekel aan heeft.

Geen opmerkingen: