donderdag 24 mei 2012

Storing in mijn brein

P.s. dit is NIET mijn vinger
Er klopt iets niet in dat hoofd van mij!

What's new? - vraagt mijn hubbie, met een brede grijns.

Het gebeurt me ieder jaar! Ondanks het feit dat ik me heilig heb voorgenomen niet hetzelfde te doen als vorig jaar. Maar het gaat steeds weer fout! Iedere keer als de mussen van het dak vallen, krijg ik opruimneigingen, sterker nog, het liefst zou ik in de weer willen gaan met emmers sop.

Ook vandaag had ik de kriebels. Het heeft een voordeel, want echt, mijn was EN mijn strijk is bijna klaar. Alle zomerspullen (bijna alle) liggen gewassen en gestreken in de kast. Nou ja, het was vandaag te warm om buiten te zijn.

Sinds de warmte aanhoudt heb ik geen zin om een warme maaltijd klaar te maken. Ik ben echter dol op salades en verzin momenteel de lekkerste combinaties. De poezen waren niet weg te slaan, tijdens het maken en ook niet tijdens het opeten van de salade met makreel.

Bijna kreeg de salade een mooie, helderrode kleur! Sinds kort heb ik een 'nicer dicer' aangeschaft en de mesjes zijn nieuw en erruggg scherp! Ik mis op dit moment van schrijven mijn rechter ringvinger-topje. Normaal kan ik niet zo heel goed tegen bloed, maar vandaag ging het te snel en was ik te verbaasd over 'de rivier' die over mijn vinger stroomde (Mensen, ik hou van overdrijven...!) zonder erg veel pijn te voelen.

Als 'troost' kwam mijn schoonvader een bakje, overheerlijke aardbeien brengen. Dat was genieten!

Nu de zon uit mijn tuin is, denk ik dat ik nog even een hoekje ga opruimen. De tuin heeft onze aandacht nodig.... het ziet er niet uit... al dat onkruid.

Geen opmerkingen: