zaterdag 26 mei 2012

Kleurrijk



Oops... vannacht lag ik pas rond 04.00 uur in bed! Ik had beloofd een PowerPointPresentatie te maken voor de hulporganisatie Jonge Vrouwen van de Kerk die ik bezoek en daar had ik in het begin van de week geen tijd voor en later in de week ben ik het compleet vergeten. Vrijdagavond, na thuiskomst van onze visite aan hubbie's broer, bedacht ik dat ik nog een opdracht had.

Ik had verwacht dat ik de presentatie wel zo in elkaar gezet zou hebben, maar gaandeweg realiseerde ik me dat ik er toch meer tijd voor nodig had, aangezien de voorbereidingen minimaal waren. Dat viel dus tegen.

Echter, ik vind het zo leuk om hiermee bezig te zijn, dat ik alle besef van tijd verloor en de presentatie tot in de nopjes wenste te verzorgen. En dat is me gelukt; wat mij uiteraard een goed gevoel gaf.

Het thema had te maken met de verschillende culturen die wij in onze kerkelijke wijk kennen. We hebben leden uit: Amerika, Zuid- en Midden Afrika, Indonesie, Rusland, Wales, Schotland, Zweden (deze dame woont in Zweden en is eigenlijk geen lid meer van onze wijk, maar we blijven haar graag zien als zodanig, omdat ze ons nog steeds met regelmaat bezoekt), Australië, de Antillen en Suriname. 
Al deze verschillende culturen maakt dat onze wijk zo kleurrijk is. Er is respect en we leren veel van elkaar. Natuurlijk kennen we verschillen, maar ondanks onze verschillen zijn wij in staat om samen een kleurrijke regenboog te maken. En dat heb ik tot uiting proberen te brengen in mijn presentatie.

Toen ik vanochtend opstond (wat later dan anders) bleek hubbie er niet te zijn. Hij was zonder mij vertrokken naar de tempel in Zoetermeer. Hij vertelde mij later, dat hij getracht had mij wakker te maken, maar dat ik slechts wat mompelde en gewoon weer verder sliep. Ik weet van niks!!

De middag heb ik in ons tuintje doorgebracht. Nieuwe plantjes sieren de tuin. Onkruid weggehaald en plantenbakken opnieuw gevuld. Het ziet er weer gezellig uit. De tuin is weliswaar nog niet af, maar het begin is weer gemaakt.
 

De dag werd beëindigd door de bovenbeschreven Jonge Vrouwen-activiteit. Het was een succesvolle avond. Veel informatie gekregen over verschillende landen en traditionele gerechten kunnen proeven. Iedereen had ontzettend zijn/haar best gedaan. Een leuke avond om op terug te kijken!

Geen opmerkingen: