maandag 25 juni 2012

Verloren in tijd..



Er lag wat schrijfwerk op mij te wachten. In de afgelopen weken kwam ik er maar niet aan toe om de deur achter me te sluiten en plaats te nemen voor mijn PC. En dan stapelt het wat op.

Ik startte met het schrijven van een zelfreflectieverslag. Ik had verwacht daar wel enige tijd mee bezig te zijn, maar toen ik eenmaal het begin gevonden had, vlogen mijn vingers over het toetsenbord en volgde alinea na alinea. Met mijn studieboek aan mijn linkerzijde (ten behoeve van het juiste vakjargon) en mijn journal aan de rechterzijde, hoefde ik niet lang na te denken. Het verslag, van slechts twee kantjes, had ik in een mum van tijd geschreven en verstuurd. Het is nu afwachten of de docenten het kunnen waarderen.

Na een pauze van 10 minuten en het verorberen van twee stuks fruit, zette ik mijn werk voort. Deels omdat ik een belofte gemaakt had, deels omdat ik de smaak te pakken had. Het schrijven van een verslag van een diploma-uitreiking van seminarie-studenten van de Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen. Het leukste van het schrijven van zo'n verslag is het onderzoek dat er aan vooraf gaat. Ik heb er zelf weer zoveel van geleerd. Zaken die normaliter aan mij voorbij gegaan zouden zijn, hebben mijn geest weer verlicht.

Uiteindelijk kwam ik toe aan de laatste opdracht, namelijk het beantwoorden van een lange, lange brief. Volledig geconcentreerd ging ik aan het werk. Ik worstelde niet alleen met de correcte antwoorden, het vakjargon, grammatica, maar ook met de tijd.... 

... tot mijn grote schrik kwam ik om 16.30 uur tot de ontdekking dat ik om 16.30 uur in Rotterdam had moeten zijn. Blijkbaar was ik zo verdiept in het schrijven, dat ik het alarmtoontje van mijn Iphone niet gehoord heb.

Na de nodige excuses zijn zij en ik lekker een hapje gaan eten. Hebben over van alles en nog wat gekletst en hebben ons uitje afgesloten in de bioscoop. Even genieten van 3D-Men in Black. 

Man, wat vliegt de tijd, when you're having fun! 











Geen opmerkingen: