donderdag 28 juni 2012

Uensere Mannschaft



Ajh.... zitten we hier in Duitsland en dan staat Italië met 2-0 voor! Ik had nog wel gehoopt op goed geluimde Duitsers, die het gehele weekend feest vieren. Op het moment van schrijven is er nog hoop... Duitsland is sterk, volgens de mening van uensere eigene Mannschaft hier in deze huiskamer, dus je weet maar nooit.

Het was vandaag een schitterende dag. Vanochtend om 06.00 uur werd ik (in ons vakantiehuis in Duitsland) wakker door stilte dat doorbroken werd door het zingen van enkele vogeltjes. Toen ik uit het raam keek, zag ik mist tussen de bomen hangen. Om eerlijk te zijn had ik er een hard hoofd in...

Maar na twee uurtjes, terwijl ik met vrienden aan de ontbijttafel zat, werd de zon sterker en sterker. En dan ineens gaat het hard. De mist verdwijnt als sneeuw voor de zon, spreekwoordelijk gezien. We dagen de zon verder uit, door onze tafel en tuinstoelen in het gras buiten te zetten. En ja, hoor, zij laat ons vandaag niet in de steek.

De zon op huid... o, wat heb ik hier lang op gewacht. Als een spons zoog ik de vitamine D in mij op. Met een boek, languit op mijn strandbedje, proberen te lezen, maar door de warmte worden mijn oogleden zwaar en voordat ik het weet ben ik vertrokken en schrik ik wakker als mijn boek van mijn buik glijdt.

Mijn vriendin stelt voor om de zon nog verder uit te dagen en de BBQ van stal te halen. Nou ben ik persoonlijk niet zo'n BBQ-fan, maar ze weet me snel over te halen, nadat we samen verzinnen hoe een gezonde maaltijd te creëren. De mannen zijn er altijd wel voor te vinden.

En nu, met een volle buik, zitten we met z'n allen te kijken hoe mannen, met strakkere buiken dan de onze, achter een bal aanhollen en elkaar onderuit schoppen.

Het blijft een vreemd spel, dat voetbal! Ik mag dan wel weten wat 'buiten spel' zijn betekent, maar verder heb ik er de 'bal'len verstand van. En dat wens ik zo te houden. Het wordt pas interessant als ik zelf het spel zou spelen, maar om nu, zoals die Mannschaft hier op de bank, als beste-stuurlui-aan-de-wal, met de voeten op tafel, als voetbalcoach naar een beeldscherm te roepen hoe het al-dan-niet moet --

 Nee, daar ben ik toch echt te nuchter voor!

Geen opmerkingen: