woensdag 20 juni 2012

Verdwaald

Samen aan de afwas
Ook vandaag wilde ik profiteren van het mooie weer. Al lijkt het alsof het seizoen niet goed weet wat het wil. De ene dag regent het, de volgende dag lijkt het ineens ver boven de 20 graden Celsius.

Mijn kleinkind was vanochtend na circa een half uurtje al uitgeslapen. Ze is graag buiten, net als ik. Er was niets wat ons tegen hield en in het kader van dagelijks bewegen, stapte ik, uitgerust met slechts een flesje water, mijn telefoon, mijn portemonnaie en mijn sleutels de deur uit. 

De kleine meid is opmerkzaam. Ze hoort van alles en ze ziet van alles. Soms kijkt ze dan vrolijk naar boven met een brede glimlach, wijzend naar een bewegend voorwerp en zegt 'Tie', waarop ik haar de naam van het voorwerp vertel. 

Ik ken de omgeving van haar geboorteplaats niet zo goed. En alles wat nieuw voor haar is, is ook nieuw voor mij. Voor beiden dus een ontdekkingsreis. Leuk en ook een beetje spannend. Vooral toen ik na een paar keer te zijn afgeslagen op onbekende paden, ik ineens in een bosrijke omgeving zat en ik absoluut niet meer wist wat Noord of Zuid was. De zon stond op zijn hoogst... ik was verdwaald, wist niet meer waar ik was. 

We hadden al meer dan een uur lopen achter de rug. De kleine meid was in slaap gevallen en ik wist dat, zodra ze wakker werd, ze waarschijnlijk een knorrend maagje zou hebben. Een onbehaaglijk gevoel omringde me. Niemand te bekennen in de weide omgeving. Gelukkig had ik mijn telefoon bij me. Google maps wees mij de weg naar huis, al moest ik over ruiter- en modderpaden. Opluchting...

De opluchting duurde echter niet lang, want de display van mijn telefoon gaf aan dat mijn batterij bijna leeg was. Snel verkende ik de map en probeerde ik te onthouden welke afslagen ik zou moeten nemen. Ik zette de telefoon uit en alleen bij twijfel zette ik hem weer aan. 

Twee en half uur later arriveerde ik weer thuis. De kleine meid, helemaal uitgerust en hongerig... Maar aan honger kon ik niet denken. Het enige dat ik voelde waren mijn zere voeten!! 

Geen opmerkingen: