woensdag 6 juni 2012

De meeste dagen.. maar niet deze



De meeste dagen van het jaar zijn niet bijzonder. Ze beginnen en ze eindigen en laten geen blijvende herinnering achter. De meeste dagen hebben geen invloed op het verloop van ons leven. Woensdag 6 juni is zo'n dag.

Of misschien toch niet helemaal... Het is nog maar de vraag of deze dag geen blijvende herinnering bij mij achter zal laten en ik betwijfel of deze dag geen invloed heeft op het verloop van mijn leven...


Om 10.00 uur zat ik nog in de collegebanken en zoog ik het laatste stukje informatie op als een spons, om ca. 17.30 uur samen met wat medestudenten op een terrasje te toasten op onze diploma's. 


Zelden heb ik gewerkt met zulk een fijne groep mensen. Respect en veiligheid vierden hoogtij. Mensen, die ik niet of nauwelijks kende, opende zich als pioenrozen in mijn tuin, zodra de eerste zonnestralen hun bladeren raakt. Dit door op een correcte manier te communiceren, te reizen naar de kern, dat is wat ik geleerd heb. 


Ik heb veel geleerd over mezelf. Eye-openers zoals het beheren van mijn energie, door het opmaken van mijn energiebalans of het onder de loep nemen van mijn normen en waarden. Het leren ont-moeten of het eigen maken van het veranderen van gesloten vragen in open vragen. Het gaf mij inzage in wie ik ben en hoe mezelf te uiten. Meest van al heb ik geleerd om beter te luisteren. Al wat ik geleerd heb maakt dat ik nooit meer dezelfde 'Lies' zal zijn die ik was.
 

Het behalen van dit diploma is slechts een begin. De eerste stap - de kleuterschool in het hele proces. In augustus/september ga ik verder met de volgende stap. Twee jaar lang zal ik bezig zijn met het verfijnen van de stof. Spannend! 



Ik heb er zo'n ongelooflijke zin in! 

1 opmerking:

baasbraal zei

Mooi beschreven Annelies! het is heerlijk om over jezelf te leren, het is heerlijk om met mensen te zijn waar je respect van krijgt en die je dat geven. Op naar de komende tien jaar!