zaterdag 16 juni 2012

Samen werken


Wat een rustige zaterdag had kunnen zijn, was vandaag precies het tegenovergestelde. 's Ochtends reed ik naar Rotterdam voor een leidstersvergadering en 's middags nam ik deel aan een bijeenkomst van BCoach in de omgeving van Utrecht. Van beide evenementen ben ik weer wat 'wijzer'geworden. 

Wat vandaag centraal stond is het samen werken c.q. samenwerken. En het vertrouwen dat je nodig hebt om tot een goede samenwerking te komen. Zo zag ik vandaag een kleine 100 coaches een kring vormen, als in een polonaise en op de tel van drie op de schoot van de persoon achter hem/haar gaan zitten. Een fantastisch gezicht. Het viel niet mee om volledig op de persoon achter je te vertrouwen. Theoretisch gezien kon dit experiment niet mislukken..... in mijn gedachten des te meer!

BCoach start met een coöperatie voor coaches. De aanwezigen van vandaag hebben mee gedacht met betrekking tot het concept en het benoemen van de voor- en nadelen. Iideeën werden op papier gezet, zo ook luchtkastelen, maar ook vraagtekens en twijfels, zowel besproken als genoteerd. Mensen, waarvan de meesten elkaar niet kenden, werkten samen en kwamen tot prachtige resultaten. Ik ben dan ook heel erg benieuwd wat hier precies uit gaat komen. Voor mij was het een welbestede zaterdagmiddag. Ik weet weliswaar nog niet wat het voor mij gaat betekenen, maar ik heb een en ander wel al in mijn vestzakje gestoken.

Beide vergaderingen hebben mij er weer toe aangezet om zaken, die in het slop geraakt waren, weer op te pakken. 




Geen opmerkingen: