woensdag 18 april 2012

Oma-dag

Wat was het weer een heerlijke dag. Lisa, mijn kleinkind, werd vanochtend al om 07.00 uur door haar papa gebracht. Zodra ze binnen komt is er herkenning, want ik krijg de liefste lach van de wereld

Nu, net zeven maanden oud. Ze begint een eigen persoonlijkheid te ontwikkelen.Grappig is ook om te zien dat ze het concept humor al begrijpt en dat ze weet hoe ze oma kan uitdagen, door heel gepassioneerd nee te knikken. Wetende dat oma dan heel hard ja knikt, wat weer een reden is om hard te gaan lachen. Ik weet niet wie de meeste lol heeft, zij of ik!

Thom, mijn zoon, legde haar zelf nog even op bed en vertelde me dat ze erg verkouden is, dus van slapen zal weinig terecht komen.... Ik had zelf een slechte nacht achter de rug en ik hoopte dat ik nog even terug kon duiken in mijn bed, al was het maar voor een klein uurtje. Papa had ongelijk, want Lisa sliep tot 09.00 uur.
Na het aankleden, een fruithapje dat er in fietste als pap en ons knuffelkwartiertje zijn we samen boodschappen gaan doen. Normaliter valt ze op de terugweg in slaap, maar deze keer was haar nieuwsgierigheid naar de wereld om haar heen groter dan haar slaap.
Eenmaal weer thuis en na een fles pap en een broodkorst (tijdens de lunch van oma),


was Lisa wel moe genoeg om lekker te slapen. Blijkbaar zat de verstopte neus en het slijm in haar longetjes in de weg, want ze sliep minder lang als anders. Het zonnetje scheen, toen ze uit bed kwam, dus ik bedacht dat ik mijn dagelijkse lichaamsbeweging wel met haar samen zou kunnen doen. Lekker een uur lopen buiten. Lisa vond het prachtig. Ze kraaide, lachte, keek om zich heen en af en toe werden de oogleden zwaar, maar in slaap vallen.... nee, dat zat er niet in...

Of toch wel? Ja, de laatste tien minuten, vlakbij mijn huis, vielen haar ogen dicht en viel ze in een diepe slaap, want ze heeft niet eens gemerkt dat ik een plastic hoes over de wandelwagen trok, vanwege de dreigende regen.

Thuis wachtte haar een warme fles melk, die ze met veel genot opdronk. Daarna had madammeke veel praatjes en had ze plezier voor tien, toen ze op oma's schoot 'paardje reed'.

Papa kwam haar rond 15.30 uur al ophalen. Het is zo leuk om te zien hoe ze reageert op haar papa. Het liefst zou ze papa willen opeten, te beginnen met zijn neus. Als papa eenmaal binnen is, dan is oma ook niet meer in beeld! En zo hoort dat ook...

Een heerlijke dag. Jammer dat ik door het lopen weer zo'n pijn in rug en heup voel. Morgen toch echt even bellen naar een Mensendieck-therapeut, op verwijzing van de huisarts.

Gisteren - administratieve dag. In de afgelopen maanden is mijn administratie opgelopen, door omstandigheden. Om geen deurwaarders aan mijn deur te krijgen, moest ik de opgestapelde papieren doornemen en verwerken. Mijn bureau is nu bijna leeg. Morgen, donderdag, de rest van de zolder opruimen. Strijk, zomerkleding uitzoeken en de dozen/koffers weer achter het schot (laten) zetten. Dan pas voel ik me weer een beetje opgeruimd van binnen.... poeh, dat geeft lucht.

Geen opmerkingen: