maandag 16 april 2012

Stressmanagement

Vandaag startte de derde module van de BASIC-opleiding Stressmanagement. 'De stap van het ont-moeten'. Een module waar ik erg naar uitgekeken heb. Ik ben een echt 'moeten'- mens, dus ik was heel nieuwsgierig wat Hein en Irene (de docenten) hierover te zeggen hadden. Ik heb weer veel geleerd vandaag. Zelfreflecterende gedachten maakte me aan het lachen en andere zaken raakten me, waardoor ik even emotioneel werd.

Gelukkig ging het vandaag iets beter met mijn oor. Het zit weliswaar nog goed dicht, waardoor ik meerdere keren moest vragen wat iemand zei. Erg vermoeiend ook, want ik ben de kunst van liplezen niet niet gewoon. Ik voelde me ook stukken beter dan in het weekend. Bovendien wilde ik de les niet missen, want dit zou een mogelijke oponthoud in mijn studiejaren kunnen betekenen. Dan maar door de zure appel heen bijten.

Ook vandaag leerde ik weer nieuwe mensen kennen. Het is zo gaaf om de drijfveer van anderen te horen en ook hier kwam ik tot de ontdekking dat, ondanks onze verschillen, we ook zoveel overeenkomsten hebben. Waar ik ook blij mee was is dat ik ontdekte dat een groot deel van de groep plannen heeft om de PROFESSIONAL (vervolg-)opleiding te volgen. Beetje bij beetje zie je een vaste kern naar voren komen. Allemaal erg leuke mensen..

Iedere keer als ik terug kom van Waalwijk, ben ik verbaasd over mijn eigen enthousiasme. Ik voel me blij, blij met de keuze die ik gemaakt heb. Blij met wat ik geleerd heb. Ik leer anders te kijken naar de wereld, anders te kijken  naar mezelf.

Ik twijfel soms of de PROFESSIONAL-opleiding niet te zwaar zal zijn voor me, maar diep, diep van binnen is er een kalmte... Het komt vast wel goed.

Geen opmerkingen: