donderdag 19 april 2012

Digitale lente-schoonmaak

Hoewel het zonnetje nog even op zich laat wachten, heb ik wel al de lente-kriebels in mijn buik. Ik heb de neiging om emmers met sop klaar te zetten en het huis van boven naar beneden schoon te maken. Hoe warmer het wordt buiten, hoe luider de nestdrang... Ik geef er echter niet aan toe, aangezien ik nog veel andere prioriteiten heb en soppen niet behoort tot mijn hobbies.

Waar ik wel aan toe gegeven heb is het schoonmaken van mijn computer. De computer is een intensief gebruikt voorwerp in ons huishouden. Een keer in de zoveel tijd bekijk ik alle opgeslagen bestanden en wis ik zaken die niet meer relevant zijn.Ik kwam een hele serie digitale boeken tegen, die ik blijkbaar verkeerd had opgeslagen. Het opruimen van mijn PC houdt altijd wel een verrassing in. Nadeel is dat het altijd meer tijd in beslag neemt dan je eigenlijk van plan was er in te steken.

Het schoonmaken van mijn computer heeft alles te maken met mijn wens om te minimaliseren. Het gebruik maken van media kan veel tijd in beslag nemen, als je er verkeerd mee om gaat. Ik heb nu mijn PC zo ingericht dat ik eenvoudig en snel zaken weg schrijf, delete of beantwoord. Mijn streven is mijn mailbox leeg te houden. 

Ik was trouwens voornemens om vandaag te gaan zwemmen, maar mijn zwemmaatje belde af. Misschien maar beter ook, want voor mijn oor is het nog niet goed om te gaan zwemmen, denk ik. Hoewel het goed gaat met mijn oor. De antibiotica-druppels hebben hun werk gedaan.

Voor volgende week heb ik wat meer sportmomenten gepland. Lopen, zwemmen en fitness. En als het goed gaat met mijn heup, dan start ik in mei weer voorzichtig met hardlopen.

Geen opmerkingen: