vrijdag 13 juli 2012

MAC versus Samsung



Sinds geruime tijd is het telefoonabonnement van mijn hubbie afgelopen. Dit creëert een mogelijkheid om een nieuwe telefoon aan te schaffen. Over het algemeen weet hij wel wat hij wil en dat, zou je denken, vergemakkelijkt de aanschaf van zijn nieuwe speeltje. Alles behalve dus..


Hubbie is goed op de hoogte van de laatste technische snufjes en ook van de nieuwste technologische hoogstandjes die nog moeten komen. En dat is wat het zo lastig maakt. Hij is geduldig en kan goed wachten tot de nieuwste modellen worden uitgegeven. Echter... zodra de nieuwe modellen binnen komen, is er, gezien de snel opeenvolgende ontwikkelingen op dat gebied, alweer nieuws over de nieuwste modellen die over een paar maanden weer uit zullen komen. En zoals ik al zei, hubbie is erg geduldig... kan goed wachten... foreverrrr!!


Vorig jaar september wilde ik, na een financiële meevaller, een tablet voor hem aanschaffen voor zijn verjaardag. Nou ben ik een Apple-fan en hubbie is een trouwe Samsung-klant. Er is weinig waar hubbie en ik over twisten, maar dit item is hot hier in huis. Hij sprak over de nieuwste Samsung-tab en ik wilde eigenlijk wel een Ipad. Voor alle duidelijkheid, de tablet is er nog steeds niet... ongekend... mijnheer wilde weer wachten tot de nieuwste tablet er is. Over twee maanden is hij weer jarig en we spreken nog steeds over de tablet die hij voor zijn verjaardag zou krijgen. Met andere woorden, we spreken nog steeds over de tablet die hij dit jaar voor zijn verjaardag krijgt!


Soms helpt de natuur een handje. Het telefoonabonnement van hubbie, waarover ik sprak, was in mei afgelopen en halverwege juni begaf zijn Samsung-mobieltje het. Het scherm had de geest gegeven en zonder scherm is navigeren onmogelijk. (Echt Samsung - ik heb nog geen Iphone gehad die het na twee jaar al begaf!) en dus was hubbie wel verplicht om een andere aan te schaffen, aangezien hij wel bereikbaar wilde blijven/zijn.


Ik heb geprobeerd hem te overtuigen om over te stappen op Apple, maar helaas het mocht niet baten. De nieuwste Samsung is wel zo mooi, in zijn ogen. 
Deze week is mijn MacBook Air binnen gekomen en heb ik hubbie laten 'spelen' met mijn nieuwe laptop, omdat ik zelf een afspraak buiten de deur had. Toen ik 's avonds thuis kwam meende ik toch echt een glinstering in zijn ogen te zien.


Zou hij dan toch, heel misschien, de betovering van Apple ondervonden hebben? Wie weet, ik zal vandaag nog een keer beginnen over Ipad - ben benieuwd hoe hij reageert.

Geen opmerkingen: